Kehidupan Nirwana Yang Di Kejar

Bukan kumpulan Nirwana mahu pun penyanyinya Curt Cobain yang hebat itu yang ingin aku sentuhkan di sini.

Kisah kali ini ialah kisah apa yang terjadi selepas mayat seorang penganut Hindu mati.  Mayat itu akan dimandikan, dibalutkan kain dan dibawa di atas kayu sambil disebut berulang-ulang kali nama Rama, macam zikir cara Hindulah kot . . .

Mayat itu kemudiannya akan dibakar, selalunya oleh anak yang tertua sekali.

Hindu yang baik akan mencapai taraf Nirwana dan tidak dilahirkan semula dii dunia.  Manakala yang  lain akan dilahirkan semula sebagai manusia atau lebih teruk sebagai haiwan.

Sekian gambar-gambar yang diambil dari blog chinasecret.  Walaupun setinggi dan hebat seseorang itu akhirnya ke dasar tanah juga kembali.  Semoga gambar-gambar ini membuka minda semua orang …

Aku bersyukur dilahirkan oleh mak aku, kemudian diletakkan nama Muhamad,

kemudian menjadi seorang Muslim.

Indahnya Islam

Razifembi

5.30 pm

*  Patutlah bahagian-bahagian tubuh manusia untuk Medical Study datang dari India.  Memang banyak rupanya … sampai membazir-bazir!  Anda mahu diri anda dibakar dan hanyut di dalam sungai?  Sila bookkan tiket flight ke India…

Artikel-artikel terdahulu

Monday Blues – Selamat Bekerja

Berbuat Baik Sesama Manusia

Selamat Datang Ke Rumah Baru

Advertisements

~ by razifembi on August 10, 2009.

14 Responses to “Kehidupan Nirwana Yang Di Kejar”

  1. adoi~~

    giler sadis~~

    rase mau muntah plak~~

  2. sudah tercata dalam quran hidup di dunia hanya sementara.. akhirat jua yang kekal abadi

  3. Aduhai~
    menakutkan pula~

  4. salam kenal di pagi hari. Mayat diorang ni di dunia lagi sudah dibakar. Apatah lagi di akhirat besok. Nauzubillah.

  5. eee….menakotkan ….
    mmg sume manusia akan mati..tp dalia tak mohh mati macam tu…

  6. Eeewww..geli nk muntah lak tengok pix ni!!
    Ni kl p india, duk mandi-manda kt sungai, ade yg pengsan terkejut jumpe mayat..wakahkah
    Syukur Alhamdulillah, saya d lahirkan sebagai seorang islam!!

  7. mak oiii..

  8. that is part of body yg x terbakar eh?
    rakyat byk sgt.. so mati satu pn dorg x kesah..
    same goes to indon.. huhu~

  9. wow…
    aduh…
    xleh tgk…
    giler la..
    1st time tgk..

    ingat Bro g india for taking pict..

  10. Bumi India memang banyak manusia – terlalu banyak. Memang menjadi resmi mereka membakar kemudian hanyutkan ke sungai tapi itu abunya. Yang ini lain pula ceritanya – masih mayat.

    T/kasih atas perkongsian. Kawan saya yang mindanya ‘seni’ mengatakan mayat-mayat ni mempunyai nilai estetika. Haih..saya tak mahu komen apa yang ‘bernilainya’ pada mayat ini.

  11. salam singgah kembali
    (“,)

  12. itulah kononnya diorang percaya sungai ganges itu berasal dari air mata nabi adam..sejarah tu memang betul…masa nabi adam menangis nak jumpa tok hawa, nabi adam menangis sehingga terbentuknya sungai ganges tu…cuma kepercayaan mereka kononnya mayat yang di alirkan ke situ akan mengalir ke syurga adalah karut semata-mata….salam singgah kembali razifembi 😀

  13. cerita dari orang dulu-dulu…tapi sejauh mana kebenarannya wallahua’lam..tapi dalam islam x de pun menceritakan perihal sungai ganges ni..memang klu baca sejarah kisah nabi adam dan hawa memang panjang ceritanya,,mudah-mudahan kita semua ditetapkan dan diperteguhkan iman dari melakukan perkara-syirik dan mungkar

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: