Cinta Si Penggali Kubur

” Kambing tu pun tahu balik ke kandang bila dah malam Lina”

” Kau pergi mana dengan kutu grahak tuh ? “

” Hari-hari kita makan lauk kampung, sekali sekala kita makan ayam bandar pun baik juga”

” Bapak pun dah tak ada, arwah anak pun dah meninggalkan Dol, Alhamdulillah… Dol redha, Lina pun pergi tinggalkan Dol, Alhamdulillah.  Dol redha . . . Dol redha . . . ‘  Pehhhh babak kat kuburan, tak tahan!   Dol merintih sayu…

Pehhhhh!! Tajam betul baris-baris dialog dalam cereka CPK.  First time aku tengok drama menggunakan perkataan ” Kutu Grahak ” .  Memang bunyinya mampat dan padat, dapat terbayang kepada lelehan lendir kahak … haha!

Slot hari ini dalam Cereka Pilihan TV3 ditayangkan CPK.  Aku dapat tgk di penghujung cerita sahaja.  Kalau aku tgk dari awal memang teranglah kantoi aku takpi sembahyang Jumaat.  Sebab cerita ni mula jam 1.30 sampai 3.30 ptg.

Walaupun dah berkali-kali tengok cerita ni, masih lagi terasa dia punya feelll tuhh.  Syabas Abg Nasir kita, patotlah dapat menang anugerah untuk watak ini dulu.  Mula-mula tu memang geli hati juga lihat telatah Dol lakonan Nasir tetapi perlahan-lahan senyap-senyap Sarina melukakan hati . . .

Aku tau ramai air matanya berderai bila melihat penghujung cerita ni …

Bukan tak boleh pengarah drama kita menghasilkan drama yang best cuma kadang-kadang CARAA tu tak kena … Cara tuh ..

Advertisements

~ by razifembi on August 14, 2009.

5 Responses to “Cinta Si Penggali Kubur”

  1. salam ziarah…
    cite ni memang best…
    banyak pengajaran leh dpt…
    drama camni ptt dibanyakkan…

  2. ermmm…memang best citer ni…sedih pon yek…

  3. Cerekarama ni mmg terbaik..!
    “Dol redha..”

  4. cerita yang bes

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: