Bila Syair “Si Pari-Pari” Berkumandang

Setelah selesai saudagar-saudagar rempah cap Aligaporrr dan Berbas berucap.  Maka tidak semena-mena hari ini ada perwakilan yang ingin mengalungkan kalungan selipar pada gambar Tun Mahathir kerana dituduh cuba mencampuri urusan dalaman MIC.

Hina sungguh menjadi seorang Melayu dekad ini.

Lancang sungguh lidah yang menuturnya.  Mujurlah pula tiada wakil UMNO yang membalas agar diletakkan sahaja kalungan selipar pada kepala lembu.

Apa-apa pun dengarkanlah jenaka Samy Vellu yang aku jumpa dulu lalu digubah menjadi syair.

Samy Vellu on the speed of Pos Laju’s delivery system :-
“BESOK KIRIM, HARI INI SAMPAI” 🙂

At a TV interview, when trying to say he was ashamed, he said:
`Kemaluan saya besar’

Samy said in a ceramah:
“Kita akan bina satu jambatan untuk orang-orang kampong disini.”
One pakcik asked, “Datuk, sini takde sungai, buat apa bina jambatan?”
and Samy gloriously replied,
“Kalau takde sungai, kita bina sungai!”

Samy’s favorite quote on national television:
“Toll naik sikit, manyak marah saya. You ingat semua ini toll saya
punya bapa punya kah!”

During the water crisis:
“semua orang diminta jangan membuang aiyerr..!”

Regarding social problems:
“..orang2 muda sekarang banyak hisap dada..”

At a blood donation campaign in Sungei Siput:
“…marilah kita semua menderma dara..”

During the height of the Al-Arqam saga, he said in a press conference,
“Saya gembira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam..”

At an opening ceremony:
“Tuan tuan dan puan puan, saudara mara, sesudah semua orang makan kenyang,
sekarang kita mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik ke pentas untuk membuka kain”

Commenting about his modesty:
“sebenarnya, kemaluan saya sangat-sangat besar”

Kamu tahu apa itu Si Pari-pari?

Advertisements

~ by razifembi on September 14, 2009.

13 Responses to “Bila Syair “Si Pari-Pari” Berkumandang”

  1. Samy ni “by profession” adalah arkitek. Arkitek ni sepatutnya pandai merekacipta bangunan dll. Tapi dia pandai merekacipta ayat2 bodoh dan lucah. Malang sekali.

    • kubur kata mai … umah kata pi …

      tak insaf2 lagi …

      pernah saya bertanya pada seorang teman Hindu, hang tak takut mati ka?

      dia jawab, saya tak takut mati sebab mak saya janji sama saya akan lahirkan dia ke dunia lagi nanti.

      saya garu kepala…

  2. haha. Samy Vello tu dah nak nyanyuk. Patut letak jawatan. Dan yg aku muskil adalah satu perkara.. Bukankah syarat untuk menjadi warganera mestilah boleh bertutur dalam bahasa Melayu. Tetapi ramai je aku tgk org cina dan india yg tak boleh bertutur bahasa Melayu. Tgk Samy Vello dah la. 😀

  3. hahaha.. Samy samy..

    Sedih melayu kini…

  4. kalau kucing boleh dimandulkan, bisukan je si samy tu hehe..

  5. boleh buat satu buku tajuk”kata kata hikmat dari samy”

  6. jemu dah tgk muka samy vellu ngan rambut keejungnya tu

  7. Kejung tu keras.

    Lupa nak tanya, apa itu si Pari-pari?

  8. During the Indonesian Confrontation, he made headlines by climbing up the Indonesian embassy’s flag pole, pulling down the flag and burning it. “I was charged in court and fined RM25,” Samy Vellu later said. Malaysian newspapers called him Hero Malaysia on the front pages.

    —> quoted from wikipedia. i always wonder whether this is true…hahaha..

  9. ahahahaha
    that’s one of the best joke from him =D
    i heard it a lot from live ceremony or even on TV
    the way he talks..so serious..but people will laugh at it =D

    Sammy Vellu should step down from the MIC president post immediately..
    He’s now being autocratic and that is bad to BN
    Indian people now will not support MIC
    That’s why now we can see Indian people support PAS rahter than MIC

    People do not believe in his leadership anymore..and i dun noe why he can’t see that…yes,there are some still support him..but majority see him as a traitor to the Indian Race..

    I’ve once read at Indian Blog saying that Sammy Vellu is a traitor..

    As Sammy Vellu said
    “Kemaluan saya amat besar”

    That’s why he thinks he’s so powerful =D

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: