Jom Masuk Hutan 5: Hassan Ke Deerland ( Kuala Gandah )

(Warning!! Muatan Berat-banyak gambar.  Awasi kelajuan internet anda)

Lama tak berjalan-jalan, akhirnya peluang yang ada, aku bawak keluarga ke Kuala Gandah yang terletak di Lanchang.  Perjalanan selama dua jam dari Putrajaya tidak terasa kerana suasana di dalam kereta yang “meriah” dengan kehadiran Hassan.

Kejap-kejap budak Hassan ni buat-buat batuk, kejap terkentut pulak da ….

Sesekali aku yang tengah memandu, tersentak bila Hassan menjerit marah.

Keriau punya keriau . . . lepas tu ketawa berkekek-kekek last-last . . . . aku pun tak faham Hassan nih!! Memang nak kena ciomm ciomm gomoi dengan aku budak Hassan ni.

Tempat pertama yang aku lawat ialah Deerland.  Masuk ke situ ialah RM6.00 sahaja seorang.

Hassan masuk freee . . . tak cukup umur

MEMBERI MAKAN PADA RUSA-RUSA

Tangan yang memegang bekas ubi keledek hendaklah di angkat tinggi supaya makanan di dalam bekas tidak ‘disamun’ oleh rusa-rusa.

Mula-mula memang cuak sebab secara tiba-tiba rusa-rusa datang kerumun …. jenuhhhh!!!

Ini la jadinya bila tak dapat makan.  Belasah kunyah baju aku pulakk dahhh . . .

1st Warning! Jangan degil-degil . . .

Hassan pun tak puas hati … nak datang membantu ayah jugak-jugak !!

Kena berleter dengan Hassan …

Hassan ….sabar ! sabar Hassan ….

Hassan yang manja . . . tapi garanggg …. Ayah and Mama dah selalu kena marah dengan Hassan.  Hari ini giliran Hassan marah kat rusa plak …

ENCIK ULAR SAWA . . .

“Apa pulak ni Mama?,” Hassan.

Alamak !! …. alamakkkk

Relax … stayy coolll Hassan …

Arghh . . . Tak tahan ..geli!!

Pasrah jua akhirnya!!

CERPELAI

Ayah tunjuk kat Hassan Cerpelai, tapi Hassan tengok ke lain plak …

Lasttt sebelum keriau … jadilah…sempat juga bergambar dengan Encik Beruang Matahari.

*Note –

Patutla Tuhan kata jangan derhaka pada ibubapa dan disuruh pula mendoakan agar Tuhan mengasihi mereka sebagaimana mereka mengasihi kita ketika kecil.  Entah betapa besar kasih ibu dan bapa ketika kita kecil dahulu.

Sekarang baru aku merasa perasaan menjadi seorang ayah . . . Besar sungguh kasih sayang aku pada Hassan!

Mungkin begitulah juga kasih sayang arwah ayah ketika aku kecil dahulu .  Semoga arwah ayah tenang di sana.  Amin

~ by razifembi on March 20, 2010.

12 Responses to “Jom Masuk Hutan 5: Hassan Ke Deerland ( Kuala Gandah )”

  1. salam Razif….lama x update blog ye? alahai…sebijik rupa bapak dia si Hassan tu, very de cute. seronok ada anak kan? rasa mcm nk tgk hari2 dia membesar.

    off topik jap…ada fb kan? add la akak disitu…

  2. Salam Razif

    Lama tak datang ke sini.. memang seronok dapat sentuh ciptaan Allah tu.. cikgu pernah pegang ular masa kecil dahulu semasa bermain-main di parit bendang dan sekali semasa umur dah 50 tahun.. ingatkan kulit ular ni bersisik rupanya licin macam kulit kita juga kan

    • Minta maaf cikgu,

      link cikgu broken … saya tak dapat melawat blog cikgu.

      Saya dengan ular ….. saya cabut duluuu ..tak berani pegang and sentuh… wife jer berani sikit ….

      Hassan lagi coolll….hehhe

  3. semut diorang tak bela ker..? hehehehehe.. apa apa pun memnag best la.. dulu keci kecik aku cuma penah pegi skali je kat sana tu pun tempat bela gajah kat lanchang…

  4. Hasan dah besar! Patutlah tuan rumah lama tak update blog. Sibuk melayan karenah anak rupanya! 😀

    Semoga Hasan membesar dengan sihat macam ayahnya juga.

  5. Berani nyer Hasan main ular… tak geli ke

  6. baik2 cik razif, beruang tu!

  7. salam. dah lama tak datang ziarah ke sini. Sehat?

  8. hahahaha

Leave a Reply

 
